mellen89

Alla inlägg under december 2014

Av Malin - 16 december 2014 20:27

Ohoj där ut!

Hoppas ni alla har de bra trots all julstress som verkar infinna sig just nu hos många.
En annan har de ganska lugnt än så länge iaf. Vet ju redan vad som ska köpas i julklappsväg och de sista som ska inhandlas i matväg. Så här är de ingen stress inte! :)
Bakningen är nästan avklarad, ska bara baka liiite till. En beställning till Anna och så lite annat som vi kan ha och gotta med under julen! :)

Fick faktist upp min söta lilla julgran igår, så nu är de relativt mkt julkänsla här hemma trots att de inte är vitt på backen ute än. :)
Tänka sig nu att de bara är 8 dagar kvar till julafton, helt sjukt!
De närmar sig fortare än de faktist känns som den borde göra. Som jag skrev till en kompis här om dagen, de är knappt så man hinner med timmarna på dygnen så hur fasen ska man hinna med åren om dom går så här fort ?! :O :P

Många har undrat om jag fått svar ifrån IKEA och nej inte ännu, väntar fortf!
Dom drar verkligen ut på spänningen vill jag lova. Har inte allt förstora förhoppningar men de är klart jag hoppas liite på att jag får jobbet. Skulle som sagt vara en dröm! :D
Hoppas på att de kommer ett samtal imorgon som har ett glädjande besked. De skulle ju vara den perfekta julklappen att få ett jobb! *tomten, i år har jag vart extra snäll. Blink blink* :P

Tänkte göra något vettigt av kvällen och se om de finns lite jobb att söka, än är de min fruktansvärt roliga plikt. :/ :P

Ha en forts bra kväll och hörrni, stressa inte ihjäl er. Julen är tillbaka om 1 år igen! ;)
Puss och kram! <3

Av Malin - 6 december 2014 14:15

Hejsan hoppsan!  

Hoppas ni alla har en bra helg än så länge!
Här ska dagen snart startas med en rejäl storstädning och sånt där kul innan hockeyn och spelkvällen kallar i sin vanliga ordning. Uff, ingen lusta alls till att städa och såna tråkigheter idag. Men tyvärr så måste de göras!

Jaha, hoppas att ni haft en bra vecka! Jag var ju iväg på intervju på IKEA i Torsdags morse. Tro mig att jag var skapligt nervös. Sökt 3 olika tjänster hos dom sen typ September månad. Dom 2 första var de blankt nej på, inte fick man ens komma på intervju. Men 3:je gången gillt vart de iaf, så tro mig att jag var chockad när hon ringde och ville ha mig på intervju.
Pallade mig iväg på de och kände att nu ska jag ge allt jag har för att visa att just jag passa in hos dom. Allt rullade på med gruppövningen och sen vidare till självaste intervjuen. Där var de inte EN fråga precis och dessutom frågor som man inte hade en tanke på att man skulle få. När jag väl var klar kändes de inte alls så bra som jag hoppats på, känns som jag kunde gära de 10X bättre än de jag gjorde. Blah!
Vet inte riktigt om jag känner så för att de är just IKEA, de är ju liksom en dröm som går i uppfyllelse om jag får jobbet där. JOBBA PÅ IKEA, JA TACK!  
Nej men får se vilket besked man får, dom skulle höra av sig inom 7-10 dagar så förhoppningsvis får man veta något till veckan som kommer. Håll alla tummar för mig nu att de gick betydligt bättre än de känns! *HOPPAS*

Var uppe i Annas sommarstuga igår och spackalde. Jösses vad jag saknar att hålla på med allt de där som har med spackling, målning, tapetsering osv. De är så förbaskat kul och något så galet rogivande för själen!
Dock föredrar jag ju att lägga golv och de där men mina knän skulle absolut se till att strejka på heltid om jag tänker den tanken.
Man kanske ska ta och kolla upp de med måleriutb trots allt och se om de finns något. Kanske kan vara värt att satsa på de en gång för alla ? De vill säga att jag inte får jobbet på IKEA då elr att utb skulle vara på halvtiden elr dyl så man kan passa in med både jobb och utb, de skulle verkligen vara något!

Ne nu ska jag slurpra upp kaffet och se till att sätta igång med denna dag så man får de gjort innan hockeyn börjar!
Ha de bäst allesammans!  

                                                  

                

Puss och Kram!  

Ovido - Quiz & Flashcards