mellen89

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Nu börjar man bli människa igen!

Av Malin - 29 januari 2014 22:00

God Kväll!  


Nu har jag återhämtat mig och börjar känna mig i form igen efter operationen som blev av för ganska exakt en vecka sen. Har varit aptrött och blivit ganska slut i huvudet när jag ansträngt mig minst för mkt. Får dock inte göra några direkt fysiska ansträngningar på drygt 2 veckor till. Lugna promenader är vad läkaren rekommenderar. haha!
Skit lätt när man har hundar och dessutom inga små hundar som älskar vintern och leka i snön. haha!
Jaja, men första veckan har gått väldigt bra. Har världens bästa sambo som stötta och hjälpt mig väldigt mkt. Och faktist i stort sätt gjort allt här hemma. Allt för att örat ska läka och jag inte ska överanstränga mig! Bästa karln man kan ha!  

Och som tur var visade sig att örat inte var alls lika illa där ann som dom trodde och röntgen visade, de var bara trummhinnan som behövdes bytas ut.
Fick även veta i Fredags att jag har en bakterie i örat som växer rikligt så fick en pencillinkur som jag ska ta i ett par dagar till, så hoppas skiten försvinner så jag slipper fler problem med öronen.
Nu har väken börja avta vad de verkar som iaf, har inte haft någon direkt värk sen igår. Så otroligt skönt måste jag säga. Nu kliar de som fasen ist, haha! Men de går åtminstone att härda, jag kan inte och får dessutom inte klia i örat. Just nu så kan jag absolut inte de pga alla packning jag har. Gaah! De är väll mkt pga de som de kliar då jag även håller på med örondroppar. Så packningen är ju ganska så blöt vid de här laget, men de åker ur imon när jag ska på första återbesöket sen operationen. Och så ska dom evt ta bort stygnen. Hoppas innerligt allt läkt som de ska och att örat ser bra ut nu.
Så får väll se vad dom säger och gör med mig imorgon. Och så inväntar jag besked på vad dom ska göra med mitt högeröra med. Hoppas innerligt inte att jag behöver operera de också. För efter den här operationen så gör jag allt förutom en operation. För de har varit tokjobbigt, svullnad i halva nyllet och blåklocka runt ögat, ömmande i tinningen och en jäkla värk om man inte tar tabletter i tid. Ja ni kan ju bara ana om ni inte gjort en öronoperation!

Nä nu blir de ut med dom 4 benta bäbisarna och sen slänga sig i säng och glo på Förhäxad till man somnar.

Puss och Kram!  

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 januari 2015 19:44

Hejs svejs! Hoppa ni har de bra en Lördagskväll som denna. Här knallar de sakta men säkert på i vanlig ordning. Så har ni nå roligt bus för er ikväll då ? :) Här är de för lugnt för att jag ska ha roligt. Nu får de allt hända något, gärna något s...

Av Malin - 20 januari 2015 22:44


Halloj!  Så hur mås de där ute ? De var som lite mer än en månad sen nu jag bloggade. De får ta sin tid i mellan varven ibland så de hinner hända lite. Inte kul att blogga varje dag om man inte har så där överdrivet mkt att skriva om kanske. Hoppas ...

Av Malin - 16 december 2014 20:27

Ohoj där ut! Hoppas ni alla har de bra trots all julstress som verkar infinna sig just nu hos många. En annan har de ganska lugnt än så länge iaf. Vet ju redan vad som ska köpas i julklappsväg och de sista som ska inhandlas i matväg. Så här är de...

Av Malin - 6 december 2014 14:15

Hejsan hoppsan!  Hoppas ni alla har en bra helg än så länge! Här ska dagen snart startas med en rejäl storstädning och sånt där kul innan hockeyn och spelkvällen kallar i sin vanliga ordning. Uff, ingen lusta alls till att städa och såna tråkigheter ...

Av Malin - 30 november 2014 18:35

Cha cha bloggen! *en gnutta ironi* :P Hoppas ni alla haft en bra helg och att ni har en mysig första advent! :) Jag har haft mig ett gott skratt åt någon "hemlig" som kommenterade mitt förra blogg inlägg. Alltså för de första varför ens komment...

Ovido - Quiz & Flashcards