mellen89

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Malin - 11 november 2013 18:30

God Kväll alla där ut!  


Jag har funderat på en sak ganska så länge. Jag flyttade upp till Kumla för drygt 4 år sen och sen dess har jag inte alls haft många av mina vänner på besök här UPPE i Kumla vart jag BOR.

De flesta kommentarerna jag fått hära är "När kommer du HEM/ner och hälsar på?", "Det var länge sen vi sågs nu.", "Jag måste hälsa på dig snart." Alltså för de första, HEM för mig är i KUMLA och absolut inte nere i Mullsjö/Jkpg. För de andra är kommentaren "De var länge sen vi såg" elr dyl bara löjligt för då kan du lika gärna säga som de är rätt ut ist för att ta omvägen, jag fattar ändå. Och för de tredje, sluta säga att du MÅSTE hälsa på mig när du ändå bara säger så för att de ska låta bra och inte kommer till verkstad med det!
Jag kan tänka mig att de är många av er som säkert känner igen er i de här ?! De är så otroligt frustrerande att de ska kännas som de är min plikt att hälsa på alla bara för jag valt att flytta. De är inte bara mitt ansvar att hälsa på mina vänner, lär er de någon gång!
Och att vänner inte hittar tid för en vän som bor drygt 2 timmar bort är så jävla konstigt med tanke på att dom hittar tid till att åka någon annanstans som ligger minst lika långt bort som jag bor elr något liknande, de kostar väll inte mer att åka till mig än att åka någon annanstan. Jisses!
Vad ska man göra för att dom ska förstå hur tråkigt det är och hur trött man börjar bli på att alltid var den som ska ta ansvar så att man ses ? De verkar ju inte hjälpa att man berättar hur man känner som en vän bör kunna göra utan att de ska bli rena rama livet.

Nä nu ska jag inte beklaga mig mer över min tanke, kände bara att jag behövde skriva av mig lite ang det här.


Hoppas att ni får en forts bra kväll, puss och kram!   

Ovido - Quiz & Flashcards